PotPlayer Club

Odtwarzacz PotPlayer, jego tłumaczenie oraz pakiet ustawień i filtrów DirectShow, czyli FanPack...

Ustawienia madVR

Poradnik opisujący ustawienia renderera madVR.


Opis funkcji dla madVR v.0.92.17 (aktualizacja 29.07.2019)
Znajduje się tutaj tylko opis poszczególnych funkcji, a nie schemat ustawień.

Ustawienia madVR-devices
Fig.1 - Ustawienia madVR --> devices



device name: [EDID Product Name] - nazwa wyświetlacza (konfigurowalna).
device type: [unknown] - ustawia ikonę wyświetlacza. Gdy ustawiony jest projektor, dostępna jest sekcja screen config (konfiguracja ekranu).


identification

Informacje EDID, niektóre ekrany są wykrywane z różnymi identyfikatorami, w zależności od sposobu ich dołączania lub wykrycia.
Można przeciągać i upuszczać te wpisy identyfikacyjne, aby połączyć wyświetlacze.

Ustawienia madVR-devices identyfication
Fig.2 - Ustawienia madVR --> devices --> identyfication



properties

the display expects the following RGB output levels: [PC levels (0-255)] - to właśnie wyświetlacz spodziewa się otrzymać.
PC levels (0-255) oznacza use a 16-235 YCbCr to 0-255 RGB conversion matrix, a TV levels (16-235) oznacza use a 0-255 YCbCr to 0-255 RGB conversion matrix. Jeśli źródło jest oznaczone jako pełny zakres 0-255 YCbCr dla 0-255 RGB, albo 0-255 YCbCr dla 16-235 RGB, to zamiast tego używana jest macierz konwersji.

the native display bitdepth is: [8 bit] - jest to głębia bitowa, do której madVR będzie dążył. madVR oferuje bardzo wysoką jakość ditheringu, więc jeśli używasz wyświetlacza o małej głębi (np. 6-bit TN), to można uzyskać lepszą jakość przy ustawieniu tej opcji
na 6-bit. Ze względu na ograniczone wsparcie dla wysokiej głębi bitów, madVR będzie uparcie dążył do 8-bitów nawet wtedy,
gdy w ustawieniach jest 9 lub 10-bitów z wyjątkiem sytuacji, gdy używany jest D3D11 full screen exclusive (lub D3D11 windowed
w systemie Windows 10 z procesorami AMD lub Nvidia). Interesujące może być obniżenie tego parametru do bardzo niskiej wartości (2-4) podczas testowania opcji ditheringu, ale upewnij się, że w trade quality for performance jest wyłączona opcja don’t use linear light for dithering, nawet jeśli przy normalnym użytkowaniu masz ją zaznaczoną.

3D format: [auto, disabled] Ustaw format 3D na: auto, side-by-side, top-and-bottom, row alternative lub column alternative.
Istnieje również możliwość zamiany lewego / prawego oka.

Ustawienia madVR-devices properties
Fig.3 - Ustawienia madVR --> devices --> properties



calibration [disable calibration controls for this display]

disable calibration controls for this display: Wydaje się, że wyświetlacz ma zakres BT.709 gamut z czystą mocą gamma 2.2 (prawdopodobnie).

this display is already calibrated: [BT.709, pure power curve, 2.20] - to ustawia aktualne charakterystyki wyświetlania.
Opcja gamut wpływa na konwersje używane przez madVR podczas odtwarzania wideo o różnych gamuts. Opcje gamma mają wpływ tylko przy użyciu
tone map HDR using pixel shaders dla zawartości HDR lub przy użyciu opcji enable gamma processing w color & gamma.

calibrate this display by using yCMS: yCMS oferuje prostą metodę kalibrowania gamut i gamma. Wymaga to kilku pomiarów wyświetlacza,
które można wykonać z HCFR. Jeśli pomiary gamut lub skali szarości nie są dostarczane, wykonywane są tylko inne korekty.
Zwykle złe wyniki (przeważnie pasy i nieparzyste efekty w cieniach) są uzyskiwane, jeśli używane są pomiary gamma poniżej ~ 20% IRE,
więc wprowadzaj tylko wartości powyżej 15-30% IRE.

calibrate this display by using external 3DLUT files: Użyj pakietu kalibracyjnego, takiego jak Argyllcms, Calman, lub LightSpace,
aby wygenerować 256x256x256 3DLUT w celu przeprowadzenia pełnej kalibracji. Dla Argyllcms zobacz wątek na forum AVS, lub dla Calman,
albo dla LightSpace. Jeśli dostarczony plik 3DLUT zawiera krzywe kalibracyjne (np. w przypadku ArgyllCMS zostały użyte opcje collink
"-a" or "-H"), madVR wczyta krzywe kalibracyjne do gamma ramps w całym systemie, co ma wpływ na wszystko co jest wyświetlane,
a nie tylko na madVR. madVR przywróci oryginalne gamma ramps (jeśli takie istnieją), gdy zostanie zamknięty.

disable GPU gamma ramps: [Disabled] - czyści ogólnosystemowe gamma ramps (kalibracja monitora), jeśli istnieją, zastępując je krzywymi liniowymi (bez instrukcji). Dotyczy to wszystkiego, co jest wyświetlane, nie tylko madVR. madVR przywróci oryginalne GPU gamma ramps
(jeśli są), gdy zostanie zamknięty. Ta opcja zmienia swoje zachowanie podczas korzystania z opcji enable windowed overlay w rendering -> general settings do zastosowania tylko w madVR, ponieważ madVR emuluje gamma ramps. Opcja ta nie działa, jeśli zostanie wczytany plik 3DLUT zawierający krzywe kalibracyjne (patrz wyżej).

Ustawienia madVR-devices calibration
Fig.4 - Ustawienia madVR --> devices --> calibration



display modes [None]
Umożliwia automatyczne ustawianie częstotliwości odświeżania i rozdzielczości w zależności od źródła wideo.

list all display modes madVR may switch to: przykład dla nowoczesnego wyświetlacza 4K: 2160p23, 2160p24, 2160p30, 2160p50, 2160p59, 2160p60

treat 25p movies as 24p (wymagany Reclock lub VideoClock): [Disabled] - wykorzystuje tryb 24 Hz do wyświetlania zawartości 25 fps,
wymaga to Reclock lub VideoClock, aby spowolnić dźwięk w celu synchronizacji.

hack Direct3D to make 24.000Hz and 60.000Hz work: [Disabled] - włamuje się do Direct3D, co umożliwia prawdziwe tryby wyświetlania 24
i 60 Hz w Windows 8.1 lub 10, które zazwyczaj są zablokowane na 23.976 Hz i 59.940 Hz. Może spowodować, że kolejkowanie prezentacji
nie zostanie wypełnione.

Ustawienia madVR-display modes
Fig.5 - Ustawienia madVR --> devices --> display modes



custom modes
Druga zakładka display modes.
Umożliwia konfigurowanie niestandardowych częstotliwości odświeżania i może pomóc w ich optymalizacji w celu uniknięcia upuszczonych
lub powtarzających się klatek bez mieszania klatek (smooth motion) lub ponownego próbkowania dźwięku (ReClock, VideoClock).
Tylko zindywidualizowane czasy można zoptymalizować, ale edycja trybu i zastosowanie parametrów czasowych "EDID / CTA" tworzy tryb niestandardowy i jest zalecanym sposobem rozpoczęcia optymalizacji częstotliwości odświeżania. Nowe parametry czasowe muszą zostać przetestowane przed ich zastosowaniem. Opcja Usuń zastępuje przycisk dodawania po wybraniu trybu niestandardowego.
Podczas dodawania tych trybów korzysta z prywatnych interfejsów dostawcy procesora GPU, a nie działa z metodami zastępowania EDID,
takimi jak CRU; obsługuje procesory graficzne AMD, Intel i Nvidia. W Nvidii te niestandardowe tryby można ustawić tylko na 8-bitowe,
ale 10- lub 12-bitowe wyjście jest nadal możliwe, jeśli GPU używa już wysokiej głębi bitowej przed przełączeniem na niestandardową rozdzielczość.

Ustawienia madVR-display modes
Fig.6 - Ustawienia madVR --> devices --> custom modes



color & gamma [Disabled]

pure power curve: [Default] - używa standardowej funkcji czystej mocy gamma

BT.709/601 curve: Używaj odwrotności funkcji camera gamma. Posiada liniową sekcję w pobliżu czerni, dzięki czemu cienie rozjaśniają się szybciej, gdy oddalasz się od czerni. Może to być pomocne, jeśli wyświetlacz ma zduszone cienie.

2.20, 2.40, etc.: [2.20] - zmienia gamma wyświetlacza w oparciu o ustawienia wyświetlania w calibration na docelowe gamma. Niższa jasność średnich wartości zakresów, które mogą ładnie wyglądać w jasno oświetlonym pokoju. Wyższa ciemność średnich wartości zakresów, które mogą lepiej wyglądać w ciemniejszym pomieszczeniu.

Ustawienia madVR-color & gamma
Fig.7 - Ustawienia madVR --> devices --> color & gamma



hdr [let madVR decide]

let madVR decide: wysyła dane HDR do wyświetlaczy zdolnych do HDR, w przeciwnym razie konwertuje do SDR za pomocą matematyki Pixel Shader.

passthrough HDR content to the display: przesyła wideo HDR do ekranu tak, jak jest, wraz z metadanymi, jeśli włączone jest send HDR metadata to the display.

tone map HDR using pixel shaders: Włącza poniższe opcje;
-target peak nits: [200] - ustaw wartość szczytową jasności wyświetlacza. Ustawienie powyżej tej wartości służy jako podświetlenie.
Niższe ustawienie zwiększa zakres jasności średnich wartości.
-tone mapping curve: [BT.2390] - krzywa używana podczas kompresji zakresu.
-color tweaks for fire & explosions: [balanced] - utrzymuje kolor w przybliżeniu taki sam podczas desaturacji i / lub zmniejszania luminancji, aby doprowadzić piksel do wartości, którą może reprezentować wyświetlacz.
-highlight recovery strength: [None] - wyostrzanie podświetlenia po kompresji zakresu.
-measure each frame's peak luminance: [Disabled] - pozwala madVR kompresować tylko podświetlenia tak bardzo, jak to konieczne, na podstawie klatek, co skutkuje większą szczegółowością podświetleń.
-output video in HDR format: [Disabled] - dodaje metadane HDR do wyjściowego wideo.

Ustawienia madVR-HDR
Fig.8 - Ustawienia madVR --> devices --> hdr



tone map HDR using external 3DLUT: - wymaga sprzętu i oprogramowania do kalibracji wyświetlacza.
Możliwe z DisplayCal (Argyllcms) lub Lightspace.

Ustawienia madVR-HDR
Fig.9 - Ustawienia madVR --> devices --> hdr --> external 3DLUT



screen config [Disabled]
Ta sekcja jest ukryta, chyba że urządzenie jest ustawione jako projektor.

define visible screen area by cropping masked borders: Umożliwia skalowanie do mniejszej rozdzielczości i dodawanie czarnych pikseli
do krawędzi. Przydatne, jeśli projektor przekracza krawędzie ekranu. Aktywne tylko w trybie pełnoekranowym.

activate lens memory number: Wysyła polecenie do projektora JVC lub Sony, aby aktywować numer pamięci obiektywu na projektorze.

anamorphic lens: Umożliwia na wyjściu nie-kwadratowe piksele.

Ustawienia madVR-screen onfig
Fig.10 - Ustawienia madVR --> devices --> screen onfig


deinterlacing

if in doubt, activate deinterlacing: [Disabled] - wideo bez przeplotu nie jest oflagowane jako progresywne

if in doubt, deactivate deinterlacing: [Enabled] - wideo bez przeplotu jest oflagowane jako z przeplotem

force film mode: [Disabled] - wymusza IVTC, odtwarzanie oryginalnych klatek progresywnych z wideo zakodowanego jako z przeplotem, dziesiątkowanie zduplikowanych klatek (jeśli jest to konieczne). IVTC madVR nie działa, jeśli używane jest natywne dekodowanie DXVA ponieważ algorytm IVTC madVR działa na CPU zamiast na GPU.

force video mode: [Disabled] - wymusza usuwanie przeplotu z DXVA, wykorzystuje natywne usuwanie przeplotu przez GPU.
To samo, co automatyczne i nie może dziesiątkować klatek.

only look at pixels in the frame center: [Enabled] - jak w opisie; dobre do broadcast (z jego niechlujnymi krawędziami),
ale złe dla Anime.

Ustawienia madVR-deinterlacing
Fig.11 - Ustawienia madVR --> processing --> deinterlacing



artifact removal

reduce banding artifacts: [Disabled, low/high] Detekcja zanikania nie jest uruchamiana, jeśli obie opcje są ustawione na tę samą wartość dla niewielkiego wzrostu wydajności. Pięć klatek z buforu renderującego madVR usuwanych jest za każdym razem, gdy wykrywane jest zanikanie, jeśli w the trade quality for performance wyłączona jest opcja don't rerender frames when fade in/out is detected.

reduce ringing artifacts: [Disabled] Próby ograniczenia wszelkich efektów pierścieni/halo znajdujących się w źródle, spowodowanych przez downscaling lub sharpening przed madVR, np. podczas masteringu.

reduce compression artifacts: [Disabled] Algorytm deblockingu i deringingu. Wysoka jakość jest bardziej znacząca przy wyższych mocach
i jest znacznie wolniejsza. Chroma często ma artefakty, ale zazwyczaj są one mniej oczywiste i do przetworzenia kanałów chromatycznych potrzeba dużo mocy.

activate only if it comes for free (as part of NGU): [Disabled] Działa tylko z RCA, jeśli można go uruchomić jako część skalowania obrazu NGU. Wymaga NGU Sharp high dla średniej jakości i NGU Sharp very high dla wysokiej jakości.

reduce random noise: [Disabled] Algorytm usuwania szumów lub redukcji ziarna. Chroma często ma mniej przypadkowego zaszumienia, niż luma.

Ustawienia madVR-artifact removal
Fig.12 - Ustawienia madVR --> processing --> artifact removal



image enhancements [Disabled]

Są one stosowane przed skalowaniem. Zobacz upscaling refinement

Ustawienia madVR-image enhancements
Fig.13 - Ustawienia madVR --> processing --> image enhancements



zoom control

disable scaling if image size changes by only: [Enabled, ... 2 lines or less] Jeśli rozdzielczość wymaga skalowania o liczbę pikseli ustawionych lub mniejszą, skalowanie obrazu nie zostanie wykonane, zamiast tego czarne piksele zostaną dodane do prawej i / lub dolnej krawędzi.

move subtitles: [Enabled, ... to bottom of the screen/window] Przesunięcie napisów, jest to ważne, gdyż usuwane czarne pasy lub napisy mogą być wyświetlane poza widocznym obszarem ekranu. Nie można przenosić napisów PGS, jeśli są one zakodowane jako obrazy pełnoekranowe lub napisów Advanced Substation Alpha (ASS), które mają określoną lokalizację.

automatically detect hard coded black bars: [Disabled] Włącza to poniższe opcje. madVR może wykrywać i usuwać czarne pasy ze wszystkich stron wideo. Czarnych pasków nie można wykryć przy użyciu dekodowania natywnego DXVA2.

if black bars change pick one zoom factor: [Disabled, ... which doesn't lose any image content] Używając tego ustawienia madVR unika zmian powiększania lub przycinania. Np. nie będzie powiększać ani przycinać sekcji 16:9 do normalnego wideo 4:3 przy ustawieniu which doesn't lose any image content, a będzie powiększać lub przycinać cały materiał 4:3 potrzebny do usunięcia czarnych pasów z wszelkich sekcji 16:9 przy ustawieniu which doesn't show any black bars.

if black bars change quickly back and forth: [Disabled, ... once every 2 sec] Jeśli nie używasz opcji powyżej, to ta opcja pozwala ustawić limit, jak często madVR może zmieniać powiększenie lub przycinanie podczas odtwarzania, aby usunąć czarne pasy w miarę ich wykrywania.
Bez jednej z tych opcji madVR zawsze zmienia przycinanie lub powiększenie, aby tylko usunąć czarne pasy.

notify media player about cropped black bars: [Disabled, ... no more than once every 2 sec] Jak często ma być powiadamiany odtwarzacz
o zmianach w czarnych pasach. Niektóre odtwarzacze multimediów używają tych informacji do zmiany rozmiaru okna.

always shift the image: [Disabled, ... to the top of the screen] Pozwala to określić, czy góra lub dół wideo jest przycinana podczas powiększania.

keep bars visible if they contain subtitles: [Disabled, ... forever] Wyłącza powiększanie lub przycinanie dowolnego czarnego paska,
w którym wykryto napisy. Albo na zawsze, albo na określony czas.

cleanup image borders by cropping: [Disabled, ... 1 line from all black bar borders] Przycina dodatkowe nie-czarne piksele z dala od czarnych pasków lub wszystkich krawędzi. Po ustawieniu przycinania wszystkich krawędzi są one przycinane, nawet jeśli nie wykryto czarnych pasków.

if there are big black bars: [Disabled, ... reduce bar size by 25%] Umożliwia ustawienie oddzielnej obsługi dużych czarnych pasków.

zoom small black bars away: [Disabled] Powoduje powiększenie obrazu w celu usunięcia czarnych pasków, przycięcie niewielkiej ilości obrazu wideo na jednej krawędzi, aby zachować oryginalny współczynnik kształtu obrazu i zmianę rozmiaru na oryginalną rozdzielczość wyświetlacza. Np. przycinany jest dół, gdy przycinane są małe czarne paski po lewej i prawej stronie, i wideo skalowane jest do oryginalnej rozdzielczości.

crop black bars: [Disabled] Powoduje to przycięcie czarnych pasków, zmianę proporcji wyświetlania i rozdzielczości.
Przycinanie czarnych pasków zwiększa wydajność; piksele nie muszą już być przetwarzane. Reguły profilu odnoszące się do rozdzielczości będą używać rozdzielczości po przycięciu.

Ustawienia madVR-zoom control
Fig.14 - Ustawienia madVR --> processing --> zoom control


Ustawienia madVR-scaling algorithms
Fig.15 - Ustawienia madVR --> scaling algorithms



Nearest Neighbor: {super szybki} Metoda o bardzo niskiej jakości, używana jest najbliższa wartość pikseli, wygląda to bardzo źle,
jeśli nie jest wykonywane skalowanie całkowite (1x, 2x, 3x, etc.). Skonfiguruj niestandardowy skrót klawiaturowy, aby to aktywować.
Bilinear: {super szybki} Metoda niskiej jakości. Jest tak szybka jak Nearest Neighbor ponieważ procesory graficzne posiadają sprzęt
do filtrowania bilinearnego w ramach jednej operacji.
DXVA2: {bardzo szybki} Używa sterowników GPU, aby uzyskać dostęp do skalowania sprzętowego. Transfer do i ze sprzętu odbywa się w głębi bitowej wideo, więc może wprowadzać banding lub powodować w zwiększonym zakresie dither noise. Może być bardzo szybka z niskim poborem mocy. Jakość zależy od marki i modelu GPU. Można zrobić chroma upscaling, tak więc ta opcja może zastąpić chroma upscaling.
Aby zmiany przyniosły efekt, wymagane jest ponowne uruchomienie madVR. Nie pomijaj algorytmów wideo karty graficznej (uszkodzenie),
więc upewnij się, że są wyłączone.
Cubic: {szybki} [Bicubic60] Bicubic jest b = 0, c = wartość / 100. SoftCubic jest b = wartość / 100, c = 0. Mitchell-Netravali
jest b = 1/3, c = 1/3. Bicubic125 i 150 (c > 1) są specjalnymi przypadkami dla downscalingu ponieważ mają one nieprzyjemne artefakty,
gdy są używane dla upscalingu.
Lanczos: {średni} [3] Typ wyostrzania sinc
Spline: {średni} [3] Inny typ wyostrzania sinc
Jinc: {wolny} Bardziej zaawansowany typ sinc, używa 3-taps (bazując na EWA LanczosSharp z ImageMagick)
Bilateral: {wolny} Skaler chroma wykorzystujący kanał luma jako odniesienie. Może być bardzo dobry, ale może również nie.
Reconstruction: {bardzo wolny} [soft] Podobnie jak Bilateral wykorzystuje informacje kanału luma, aby wspomóc skalowanie chroma.
"Soft" jest mniej podatny na artefakty.
SSIM: {bardzo wolny} [1D-100%] Tylko downscaling. Bardzo wyostrza i uszczegóławia, szczególnie przydatny z wysokim współczynnikiem downscalingu i drobnymi szczegółami. (od Shiandow)
super-xbr: {bardzo wolny} [100] xBR oznacza skalowanie Wg Zasad, działa poprzez wykrywanie krawędzi i interpolowanie pikseli wzdłuż nich. Może wykonywać tylko 2x upscale.
NGU Family: {zmienny bardzo wolny} [medium] Własne madshi'ego Next Generation Upscaling. Algorytm podwojonego wyostrzania z minimalnymi artefaktami. NGU Soft, Standard, i Sharp mogą również czterokrotnie zwiększyć luma w jednym kroku. Wersja Anti-Alias jest miększa,
ale zmniejsza aliasing i jest bardziej tolerancyjna dla artefaktów źródłowych. Działa w Windows XP.


activate anti-ringing filter: [Disabled, relaxed] Metoda madshi'ego do redukcji ringingu, artefakt spowodowany głównie przez sharp scalers. Zaprojektowany, aby tylko usunąć ringing wprowadzany przez filtr, który mu towarzyszy.


chroma upscaling [Bicubic60]
Cb i Cr są przechowywane w połowie rozdzielczości Y w standardowym źródle YCbCr 4:2:0, co pozwala kontrolować, w jaki sposób madVR podwaja ich rozdzielczość w obu wymiarach, aby utworzyć YCbCr 4:4:4 w celu konwersji do RGB. Przy downscalingu ustawienie to jest wykorzystywane do doprowadzenia chroma do rozdzielczości docelowej, a nie rozdzielczości luma, tak więc luma jest downscalowana przed konwersją do RGB.

activate SuperRes filter, strength: [Disabled, 3] Specjalna wersja SuperRes przeznaczona do etapu upscalingu chroma. Nie zalecana z NGU.

Ustawienia madVR-chroma upscaling
Fig.16 - Ustawienia madVR --> scaling algorithms --> chroma upscaling



image downscaling [Bicubic150] Jak madVR skaluje do rozdzielczości docelowej, jeśli jest mniejsza od źródłowej.

scale in linear light: [Disabled] Korzystanie z liniowego podświetlania przy downscalingu daje wynik bardziej podobny do tego, jaki można uzyskać z skalowaniem optycznym; jasne plamy, takie jak gwiazdy na nocnym niebie, są zachowane znacznie lepiej. Przed korzystaniem z tej funkcji chroma musi być upscalowana, aby dopasować luma przed downscalingiem, ponieważ w RGB możliwe jest tylko liniowe podświetlanie.

activate anti-bloating filter: [Disabled, 100%] Metoda post-processingu w celu zmniejszenia "otłuszczenia" powstałego w wyniku downscalingu przez SSIM.

Ustawienia madVR-image downscalig
Fig.17 - Ustawienia madVR --> scaling algorithms --> image downscalig



image upscaling [Lanczos 3] Jak madVR skaluje do rozdzielczości docelowej, jeśli jest większa od źródłowej.

scale in sigmoidal light: [Disabled] Podświetlanie liniowe, ale dla upscalingu, stosuje krzywą sigmoidalną po konwersji do podświetlania liniowego. Zmniejsza ciemne artefakty halo wokół ostrych krawędzi spowodowane skalowaniem podświetlania liniowego.

NGU or super-xbr: Przy wyborze skalera podwajania stają się dostępne opcje algorithm quality, activate doubling / quadrupling...
i if any (more) scaling needs to be done. Algorytm jakości jest dużo bardziej ważniejszy dla luma, niż chroma.
Wybranie opcji let madVR decide odpowiada wymaganiom wydajności wybranego algorytmu jakości luma. Przed przystosowaniem innych opcji zalecane jest, aby jakość luma była jak najwyższa.

algorithm quality:
<-- luma: Opcja służąca do podwojenia lub czterokrotnego zwiększenia rozdzielczości bezbarwnego składnika wideo (Y).
<-- chroma: Opcja służąca do podwojenia rozdzielczości kolorowych elementów wideo (Cb & Cr).

activate doubling / quadrupling...: Zmienia wymagany współczynnik skalowania przed aktywacją podwojenia lub czterokrotnego zwiększenia. Jeśli opcja nie jest aktywna ustaw w if any (more) scaling needs to be done, która jest używana do skalowania do rozdzielczości wyświetlacza, jeśli jest to wymagane. let madVR decide używa odpowiednio 1,2x i 2,4x (gdy używasz bezpośredniego 4x NGU do czterokrotnego zwiększenia (if any upscaling past 2.0x is needed), więc ustaw je na 2.0x i 4.0x, jeśli chcesz uniknąć podwojenia lub czterokrotnego zwiększenia do rozdzielczości większej niż wyświetlana i downskalingu.

if any (more) scaling needs to be done:
<-- upscaling algo: Opcja używana dla upscalingu, w razie potrzeby, po podwojeniu lub czterokrotnym zwiększeniu rozdzielczości.
<-- downscaling algo: Opcja używana dla downscalingu, jeśli rozdzielczość wyświetlacza jest niższa od rozdzielczości podwojonej lub zwiększonej czterokrotnie.

Ustawienia madVR-image upscaling
Fig.18 - Ustawienia madVR --> scaling algorithms --> image upscaling



upscaling refinement [All Disabled] Są one stosowane w ramach skalowania lub supersamplingu 200%.

sharpen edges: [1.0] Tylko ostre krawędzie zamiast tekstur, takich jak skóra lub tkanina. Unika zbyt ostrych artefaktów.

crispen edges: [1.0] Wersja osadzona FineSharp, oryginalny sharpener wykonany przez Didée, próbuje utrzymać lokalną energię w pobliżu oryginału. Lepsze wykorzystanie ze źródłami o wyższej jakości, ponieważ wyostrza artefakty.

thin edges: [1.0] Jak sama nazwa wskazuje. Dobry dla SD Anime lub filmów animowanych.

enhance detail: [1.0] Wyostrza tekstury, takie jak skóra lub tkanina, także wyostrza artefakty.

soften edges: [1] Używane w ramach NGU. Przydatne przy dużym ratio upscalingu z tym bardzo ostrym upscalerem.

add grain: [1] Używane w ramach NGU. Przydatne przy dużym ratio upscalingu z tym bardzo ostrym upscalerem. Zwalcza płasko wyglądające artefakty spowodowane przez połączenie braku szczegółów w teksturach bez krawędzi z bardzo ostrym upscalingiem krawędzi.

LumaSharpen: [0.65] Rozmywa oryginalny piksel z otaczającymi pikselami, a następnie usuwa rozmycie. Unika ostrych artefaktów.

AdaptiveSharpen: [0.5] Próbuje najbardziej wyostrzać średnio ostre krawędzie, unika wyostrzania w pobliżu płaskich obszarów i bardzo ostrych krawędzi (od bacondither).

activate anti-bloating filter: Metoda post-processingu w celu zmniejszenia "otłuszczenia" powstałego w wyniku wyostrzania linii.
Nie jest potrzebny do wyostrzania krawędzi, które już są "chude".

activate anti-ringing filter: Metoda post-processingu w celu zmniejszenia ringingu w wyniku wyostrzania.

SuperRes: [3] Metoda post-processingu (od Shiandow). Nie zalecane w połączeniu z NGU.
----use linear light: Najlepiej używać tej samej metody, którą źródło zostało oryginalnie downscalowane podczas masteringu.
Zwykle nie jest to wiadome, ale najbardziej prawdopodobne jest podświetlanie gamma. Po włączeniu obraz może być nieco ciemniejszy,
a ciemne linie nieco grubsze.

  1. Oblicz początkowe odgadnięcie (używając skonfigurowanego upscalera)
  2. Downscaluj i wylicz różnice względem oryginalnego obrazu
  3. Skaluj te różnice do ostatecznego rozmiaru (SoftCubic50)
  4. Ulepszaj odgadnięcia przez:
    • Zmiękczanie obrazu
    • Usuwanie różnic względem oryginalnego obrazu
    • Wyostrzanie
    • Usuwanie aliasingu
    • Usuwanie ringingu
  5. Powtórz kilka razy kroki 2-4.

Ustawienia madVR-upscaling refinement
Fig.19 - Ustawienia madVR --> scaling algorithms --> upscaling refinement



general settings

delay playback start until render queue is full: [Disabled] Wstrzymuje odtwarzanie, dopóki wszystkie bufory nie zostaną zapełnione.
Gdy ta opcja jest wyłączona, tylko przed rozpoczęciem odtwarzania konieczne jest wypełnienie bieżącego buforu.

enable windowed overlay (Windows 7 and newer): [Disabled] Dostępne tylko w procesorach graficznych Nvidia i Intel. Używa metody Overlay
na niskim poziomie, która omija GPU LUT (profil monitora), więc madVR emuluje go przy korzystaniu z tej opcji. Jest to robione w 16-bitach, więc madVR może zapewnić lepszą jakość, niż GPU. Overlay również w znacznym stopniu pomija system operacyjny; zrzuty ekranowe
nie są możliwe. Tylko D3D9. Niekompatybilne z fullscreen exclusive mode.

enable automatic fullscreen exclusive mode: [Enabled] madVR ma wyłączny dostęp do wyświetlacza, nic innego nie może zwrócić się do wyświetlacza bez wyjścia z tego trybu. Jest to najbardziej stabilny tryb madVR, ponieważ ma największą kontrolę nad tym, kiedy i jak wyświetlane są klatki wideo. Występuje niewielki migotanie i opóźnienie, gdy madVR wchodzi i wychodzi do/z tego trybu.
Wymagane dla >8-bitowego wyjścia.

disable desktop composition (Vista and Windows 7): [Disabled] Wyłącza Aero, który ma własną synchronizację pionową i może to konfliktować z tą z madVR. Opcja ta nie może wyłączyć kompozycji Pulpitu w Windows 8 lub 10, ale kompozycje pulpitu działają lepiej w 8 i 10.

use Direct3D 11 for presentation (Windows 7 and newer): [Disabled] Używa Direct3D 11 zamiast D3D9. Wymaga ponownego uruchomienia madVR, aby zmiany zostały wprowadzone. Wymagane dla >8-bitowego wyjścia. Zastępuje Windowed Overlay.

present a frame for every VSync: [Enabled] gdy wyłączone, madVR przedstawia tylko nowe klatki, gdy są potrzebne, polegając na D3D11,
aby powtarzać klatki dla każdej VSync. Wyłączenie może poprawić wydajność, ale może również powodować usterki podczas wyświetlania.

use a separate device for presentation (Vista and newer): [Disabled] Może nieco poprawić osiągi, ale może też nieco je obniżyć.

use a separate device for DXVA processing (Vista and newer): [Disabled] Może nieco poprawić osiągi, ale może też nieco je obniżyć.

CPU queue size: [16] Bufor w pamięci systemowej do dekodowania wideo i napisów xySubFilter.

GPU queue size: [8] Bufor w pamięci graficznej do renderowania madVR.

Ustawienia madVR-rendering general settings
Fig.20 - Ustawienia madVR --> rendering --> general settings



windowed and exclusive mode settings

present several frames in advance: [Enabled] Używa nowej metody prezentacji klatek z wyprzedzeniem, zamiast używać kolejki buforowania
z opóźnieniem.

how many video frames shall be presented in advance or how many backbuffers shall be used: [8 or 3] Obecna kolejka, ostatni bufor
w programie DirectX, po tym, jak madVR wysyła do Windows ukończone klatki.

when and how shall the GPU be flushed: [flush, flush & wait (sleep), don't flush, don't flush] Aby móc wyświetlać czasy renderowania
w OSD, opcje w ... after last render step muszą być wszędzie flush & wait.

Ustawienia madVR-rendering windowed mode
Fig.21 - Ustawienia madVR --> rendering --> windowed mode



Ustawienia madVR-rendering exclusive mode
Fig.22 - Ustawienia madVR --> rendering --> exclusive mode



stereo 3d
madVR obsługuje tylko pakiety klatek 3D z dekoderem wideo LAV.

enable stereo 3d playback: [Enabled] Pozwala madVR na wyjście stereoskopowej zawartości 3D. Wyjście 3D jest obecnie ograniczone do 1080p23 z automatycznie wyłączonym upłynnianiem obrazu.

when playing 2d content: [Disabled, disable os stereo 3d support for all displays] Zmienia w OS ustawienie stereo 3D, gdy odtwarzana jest zawartość 2D.

when playing 3d content: [Disabled, enable] Zmienia w OS ustawienie stereo 3D, gdy odtwarzana jest zawartość 3D.
W zależności od wyświetlacza i GPU, w OS może nie być wymagana obsługa 3D, aby wyświetlać zawartość 3D.

restore os stereo 3d settings when media player is closed: [Disabled]

Ustawienia madVR-rendering stereo 3d
Fig.23 - Ustawienia madVR --> rendering --> stereo 3d



smooth motion [Disabled]
Używa mieszania klatek, aby idealnie wyświetlać szybkość odtwarzania obrazu przy szybkości odświeżania wyświetlacza bez żadnych opuszczonych lub powtarzających się klatek, a jednocześnie pozostając w synchronizacji z dźwiękiem. Eliminuje to czas odświeżania klatki
w zamian za lekki wzrost rozmycia spowodowany mieszaniem klatki. Rozmycie jest bardziej widoczne, gdy częstotliwość odświeżania jest zgodna z szybkością klatki źródłowej, ponieważ wszystkie klatki będą klatkami mieszanymi. Rozmycie jest mniej widoczne na wyższych częstotliwościach odświeżania, ponieważ mniej klatek będzie klatkami mieszanymi.

only if there would be motion judder without it...: [Default] Upłynnianie ruchu zostanie aktywowane, gdy częstotliwość odświeżania nie jest zbliżona do wielokrotności szybkości odtwarzania, np. aktywuje się dla 23.976 fps przy częstotliwości 60 Hz, ale nie dla 29.976 fps przy częstotliwości 60 Hz.

... or if the display refresh rate is an exact multiple of the movie frame rate: Upłynnianie ruchu będzie zawsze aktywne, chyba że szybkość odtwarzania odpowiada częstotliwości odświeżania, np. aktywuje się również dla 29.976 fps przy częstotliwości 60Hz, ale nadal nie będzie aktywne dla 23.976 fps przy 24 Hz.

always: Upłynnianie ruchu jest zawsze aktywne. Pozwala to na opuszczanie lub powtarzanie klatek nawet wtedy, gdy szybkość klatek źródłowych jest bardzo zbliżona, ale nie całkiem równa rzeczywistemu odświeżaniu obrazu. Należy zauważyć, że upłynnianie ruchu ma mniej zacięć przy wyświetlaniu 23.976 fps z częstotliwością 60 Hz, niż 23.976 fps z 24 Hz, więc ta opcja nie jest zalecana, chyba że nie można zwiększyć szybkości odświeżania wyświetlacza.

Ustawienia madVR-rendering smooth motion
Fig.24 - Ustawienia madVR --> rendering --> smooth motion



dithering
Dithering jest ostatnim krokiem wykonywanym w madVR do konwersji wewnętrznych danych 16-bitowych na głębię bitową ustawioną na wyświetlaczu. Za każdym razem, gdy madVR robi wszystko, aby uzyskać informacje o wysokiej głębi bitowej wideo, a dithering pozwala na zachowanie dużej części tych informacjimprzy wyświetlaniu z niższą głębią bitową. Na przykład, konwersja z 8-bitowego YCbCr do RGB generuje >8-bitowe dane RGB. Im wyższa jest wyjściowa głębia bitowa, jak to określono w madVR devices -> properties, tym niższe jest widoczne zaszumienie ditheringu.

None: Tylko do testowania, nigdy nie jest użyteczne w normalnych warunkach użytkowania, wywołanie.

Random Dithering: Najwyższe zaszumienie, ale jest to najszybsza opcja.

Ordered Dithering: [Default] Ta opcja ma najniższe widoczne zaszumienie ditheringu. Używa stałej tekstury ditheringu, która została zoptymalizowana dla niskiego widocznego zaszumienia i oferuje wysokiej jakości dithering przy niskim spadku wydajności.

Error Diffusion: Wykorzystuje funkcję DirectCompute do wykonywania bardzo wysokiej jakości dyfuzji błędów ditheringu, podobne do algorytmów ditheringu Floyd-Steinberga lub Sierra. Przetestuj osobiście opcję 1 i 2 (lub wybierz losowo).
Obydwie są bardzo dobre, a moje preferencje wydają się zmieniać w zależności od wyświetlacza.

use colored noise: [Enabled] Wykorzystuje odwrócony wzorzec ditheringu dla zieleni, który redukuje zaszumienie luma, ale dodaje zaszumienie chroma. Lubię gdy ta opcja jest włączona, ale sprawdź ją osobiście.

change dither for every frame: [Enabled] Używa nowego seedu ditheringu dla każdej klatki lub, dla zamawiania ditheringu, dodaje losowe przesunięcie i obraca teksturę o 90° pomiędzy każdą klatką.

Ustawienia madVR-rendering dithering
Fig.25 - Ustawienia madVR --> rendering --> dithering



screenshots
Podczas robienia zrzutów ekranu madVR ponownie renderuje bieżącą klatkę wideo na podstawie ustawień w tej zakładce.

create screenshots with a custom zoom factor: Widok 100% oznacza natywną rozdzielczość wideo wyświetlaną w 100%, zmieniającą rozmiar jedynie na kwadratowe piksele. Wyłączenie powoduje przechwycenie bieżącego wideo w postaci wyświetlanej.

perform color & gamma processing, calibration etc: Zalecane jest pozostawienie tej opcji włączonej, jeśli zamierzasz udostępniać lub wyświetlać zrzuty ekranu na dowolnym innym ekranie.

Ustawienia madVR-rendering screenshots
Fig.26 - Ustawienia madVR --> rendering --> screenshots



trade quality for performance
[Domyślnie włączonych jest osiem najlepszych opcji, wszystkie aż do scale chroma separately, if it saves performance]

optimize subtitle quality for performance instead of quality: Ta opcja nie szkodzi tak bardzo jakości napisów, a w zamian otrzymujemy rozsądny przyrost wydajności.

use DXVA chroma upscaling when doing native DXVA decoding: Upskalowanie chroma DXVA zwraca nieprawidłowe kolory w niektórych systemach, ale jest szybkie. Dekodowanie sprzętowe DX9 DXVA2 Native zwraca złą jakość (rozmazany kolor) na procesorach graficznych Nvidia,
której ta opcja nie zmienia.

use DXVA chroma upscaling when doing DXVA deinterlacing: Upskalowanie chroma DXVA zwraca nieprawidłowe kolory w niektórych systemach,
ale jest szybkie.

store custom pixel shader results in 16bit buffer instead of 32bit: Wydaje się nie poprawiać wykorzystania pamięci ani wydajności, przynajmniej na moim Titan X (Pascal).

don't use linear light for dithering: Szczególnie istotny przy niższych wyjściowych głębiach bitowych.
Zwykle nieistotne wizualnie przy 8+ bitach.

don't analyze gradient angles for debanding: Bardziej szczegółowe informacje są tracone z powodu usunięcia bandingu.

don't rerender frames when fade in/out is detected: Bez tej opcji debanding ponownie renderuje pięć klatek za każdym razem po wykryciu zanikania, gdy jest ustawiony na zwiększoną moc zanikania. W niektórych systemach może to spowodować pomijanie klatek lub zakłócenia prezentacji.

scale chroma separately, if it saves performance: Oddzielne skalowanie chroma jest znacznie szybsze przy downscalingu z dużych rozdzielczości. Jest to prawdopodobnie niższa jakość wizualna, ale nie jest to oczywiście matematycznie gorsze i może być bardzo ważne
dla oglądania treści 4K na ekranach o niższej rozdzielczości ze słabszymi procesorami graficznymi.

Zaznaczenie pozostałych opcji prawdopodobnie nie jest dobrym pomysłem i może powodować błędy wizualne i/lub zapewnić niewielki wzrost wydajności.

Ustawienia madVR-trade quality for performance
Fig.27 - Ustawienia madVR --> rendering --> trade quality for performance



On Screen Display
Przełączamy On Screen Display używając kombinacji klawiszy [Ctrl] + [J].

Aby uniknąć pomijania klatek i/lub prezentacji zakłóceń, suma średnich statystyk deinterlace (jeśli jest), rendering i present musi być nieco poniżej czasu ramki, Y, w linii v-sync [X] ms, frame [Y] ms. Na przykład, progresywne wideo 29.97 fps ma nową klatkę co każde 33.37 ms, więc rendering + present musi być kilka ms poniżej 33.37 ms. Jednakże, wideo 23.976 fps ma nową klatkę tylko co każde 41.71 ms, dzięki czemu można używać bardziej wymagających ustawień z niższą częstotliwością klatek wideo. Dokładność, jak daleko poniżej czasu klatki, wymagana do odtwarzania bez zakłóceń jest zależna od systemu, ale kilka milisekund jest zazwyczaj wystarczające.

 

Profile
Kliknij prawym przyciskiem myszki na folderze ustawień devices lub processing, scaling algorithms, albo rendering, aby utworzyć grupę profili. Podczas tworzenia grupy można dodać tylko strony ustawień. Nie może być tylko jeden profil w grupie profilu podczas usuwania go. Jeśli madVR trafi na koniec skryptu reguł profilu bez pobierania profilu, to wykorzystuje górny profil w grupie.

Skonfiguruj reguły profilu

 

Wsparcie HDR
madVR obsługuje interfejs Windows API, wprowadzony wraz z Windows 10 Creators Update, jak również API Nvidia, aby przekazać metadane HDR do wyświetlacza. Wyświetlacz musi zgłosić, że wspiera HDR. Aplikacje nie mogą używać interfejsu API systemu Windows do włączania
i wyłączania trybu HDR, zamiast tego zawartość jest konwertowana przez system Windows w razie potrzeby, przy niższej jakości niż madVR jest w stanie zaoferować. Oznacza to, że wymagany jest interfejs API Nvidia dla uzyskania maksymalnej jakości podczas oglądania zarówno zawartości SDR, jak i HDR, bez ręcznej zmiany ustawień systemu Windows. Ustawienie systemu Windows powinno być wyłączone podczas używania interfejsu API Nvidia. Obecnie, ze względu na błąd w sterownikach Nvidii, tryb HDR nie działa w trybie wyłączności na pełnym ekranie.

Szczegółowy opis madshi'ego aktualnego stanu wsparcia HDR w systemie Windows 10.

 

Wsparcie rotacji
madVR automatycznie obraca obraz, jeśli info o rotacji jest zawarte w kontenerze wideo, obracanie może być sterowane ręcznie.

Domyślne skróty klawiaturowe do obracania to:
[Control] + [Shift] + [Alt] + [Right Arrow] | Zgodnie ze wskazówkami zegara
[Control] + [Shift] + [Alt] + [Left Arrow] | Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara

 

IVTC i usuwanie przeplotu
Klawisze skrótów, aby wymusić automatyczne usuwanie przeplotu, DXVA2 deinterlacing, albo CPU oparty na technologii IVTC. Wymuszenie trybu usuwania przeplotu także wymusza przełączenie usuwania przeplotu na "on" zamiast "auto".

[Control] + [Shift] + [Alt] + [D] | Przełączanie usuwania przeplotu: [Auto], On, Off

[Control] + [Shift] + [Alt] + [T] | Tryb przełączania: [Auto], DXVA2 Deinterlacing, madVR CPU IVTC

 

madVR może decymować progresywne strumienie
Np. 720p60/720p50 broadcast z zawartością 24p/25p. Wciśnij [Control] + [Shift] + [Alt] + [D], aby umożliwić usuwanie przeplotu i wciśnij [Control] + [Shift] + [Alt] + [T], aby wymusić włączenie decymacji. Ma te same ograniczenia, co tryb madVR IVTC lub tryb film.

 

Tagi nazwy pliku
madVR będzie spoglądał na tokeny lub „magiczne słowa” w folderach i nazwach plików, które mówią, jak ma być traktowany konkretny plik.

Przykład: "D:\Movies\Broken PAL matrix=PAL\my broken rip from the 90s deband=high deint=Video.mkv"

Możliwe tagi nazw plików zawierają:

częstotliwość wyświetlania klatek: frameRate=24p, 24i, 24fps, 24Hz, etc. *refreshRate= jest synonimem

usuwanie przeplotu: deint=On|Off|Video|Film|IVTC

debanding: deband=off|low|medium|high

deringing: dering(ing)=on|off|half|full

profil: profile='nazwa profilu'

matryca: matrix=2020|709|601|NTSC|PAL|YCgCo|240M

primaries: primaries=2020|DCI|709|SmpteC|EBU|sRGB|NTSC|PAL|470M|240M|170M

poziomy: levels=PC|TV|fullrange|limited|doubleExp|tripleExp *range= jest synonimem

poziom czerni: blacklevel=X, X=-50 to +50

poziom bieli: whitelevel=X, X=-50 to +50

kontrast: contrast=X, X=-100 to +100

jasność: brightness=X, X=-100 to +100

nasycenie: saturation=X, X=-100 to +100

barwa: hue=X, X=-180 to +180

chroma deblocking: deblockChroma lub denoiseChroma

black bars: detectBlackBars=on|off" lub "blackBarDetection=on|off"

hdr: hdr=on|off lub transfer=hdr|sdr|2084|709

 

Opcje ukryte
Pusty plik z katalogu programu madVR o określonej nazwie spowoduje uruchomienie ukrytej opcji, są to opcje, których prawdopodobnie nie chcesz używać.

BilinearSuperRes: Używa niższej jakości, ale jest szybszy, tryb dla SuperRes.

DisableHdrBrightnessTweak: Wyłącza podnoszenie jasności cieni, które normalnie występują, gdy this display's peak luminance capability jest ustawiona na 120 lub 180 nits.

DontRenderAfterStop: Zatrzymuje renderowanie madVR przez 7 sekund po zatrzymaniu lub wstrzymaniu odtwarzania. Może to zatrzymać migotanie czarnego ekranu podczas przeszukiwania i zmiany szybkości odtwarzania dla określonych odtwarzaczy.

force full range input: Wymusza na madVR traktowanie wszystkich danych wejściowych jako pełno zakresowych.

KeepLastFrameOnStop: Zapobiega wyświetlaniu czarnego ekranu podczas zatrzymywania odtwarzania.

ShowBlackBars: Rysuje zielony prostokąt wokół aktywnego obszaru wideo do wykrywania sterowania powiększaniem.

ShowRenderSteps: Wyświetla wszystkie przejścia modułu cieniującego w menu OSD z czasem renderowania dla każdego z nich. Może spowolnić całkowity czas renderowania dzięki konieczności przerzucania GPU i poczekać, aż renderowanie zakończy się pomyślnie po każdym przejściu przez moduł cieniujący, ale ten efekt jest bardzo niewielki w najnowszych wersjach. Aktywne tylko wtedy, gdy wyświetlane jest menu OSD.

YCbCr: Wypisuje dane YCbCr zamiast RGB, tak jakby było to RGB.

 

Znane ograniczenia lub komplikacje

  1. MadVR nie lubi programów f.lux, GPU-Z i podobnych.
  2. Sprzętowe dekodowanie DXVA2 Native DX9 zwraca złą jakość (niewyraźne nasycenie kolorów) w procesorach graficznych Nvidia. Interfejs API dekodowania sprzętu DX11 (D3D11VA), który jest używany, gdy wideo LAV jest ustawione na D3D11 Automatic (więc używane jest natywne dekodowanie), a madVR jest ustawiony na używanie Direct3D 11, unikając tych problemów. Czyli wszystkie metody dekodowania sprzętowego copy-back lub dekodowania programowego są poprawne.
  3. Wszystkie rodzime metody dekodowania sprzętowego powodują pewne konsekwencje funkcjonalne. Niemożliwe jest użycie wymuszenia filmu (IVTC), a wykrywanie czarnych pasków nie działa. madVR może nadal przesuwać cały film (w tym wszelkie twarde czarne pasy) na górę lub na dół ekranu, a także przycinać piksele ze wszystkich stron, ale nie może wykrywać czarnych pasów. Ponownie, dekodowanie copy-back lub programowe pozwala uniknąć tych problemów.
  4. SLI zmniejsza wydajność po włączeniu, nawet jeśli nie jest włączony dla madVR lub odtwarzacza wideo.
  5. Podczas korzystania z 3DLUT, madVR może wygenerować poza zakresem wartości gamut do wyświetlenia informacji o WtW, chyba że użyjesz enable windowed overlay, w takim przypadku informacje WtW są obcinane.
  6. Tryb Windowed Overlay nie ma wyjścia liniowego kalibracji Windows podczas wczytywania 3DLUT z dołączoną kalibracją liniową kalibracją, po prostu przestanie emulować kalibrację wczytywaną w systemie Windows. W ten sposób Windows może pozostać skalibrowany, podczas gdy madVR używa 3DLUT z dołączoną liniową kalibracją.
  7. madVR IVTC może wykrywać wiele kadencji, ale może "tylko" obsługiwać niektóre z nich prawidłowo. Na przykład rzadka kadencja 3:2:3:2:2 (25 fps w 30i 60 fields) nie działa dobrze.
  8. W przypadku korzystania z trybu wyświetlania zmieniającego madVR zawsze przełącza się na 23 Hz, jeśli jest dostępne, gdy ma tryb forced film podczas odtwarzania zawartości 59i. Jest to często optymalne, ale nie zawsze. Tak więc, bez dobrego sposobu, aby wiedzieć z góry, co byłoby najlepsze, madVR idzie z 23Hz.
  9. Wsparcie 3D w madVR jest obecnie ograniczone do 1080p23.

 

Mój settings.bin (v0.91.11), zoptymalizowany dla Nvidia 1080 Ti / Titan X (Pascal), Windows 10 i wyświetlacza aż do 4K. Profile dla SD, 720, 1080, UHD, i powyżej. Wystarczy przywrócić domyślne ustawienia madVR i umieścić je w katalogu programu madVR. madVR powinien mieć także dostęp do swojego katalogu (na przykład nie w "program files").

Cały opis funkcji oparty został na oryginalnej wersji, której twórcą jest Asmodian, i tylko on ma do tego opisu wyłączne prawo. Oryginał w wersji angielskiej znajduje się tutaj.

Głos Szczerej Słowiańskiej Szydery

Głos Szczerej Słowiańskiej Szydery
- obserwator zjawisk popkultury
i mediów, bywa również aktorem. #InLaughWeTrust


GitHub

GitHub - strefa wymiany myśli
i swobodnego kodowania



PotPlayer Club (2022) Wszelkie prawa zastrzeżone.